Directeur BUKO over totstandkoming hoofdsponsoring Telstar
In het live radioprogramma Home Alone van dinsdag 16 februari vertelt Dick Burger over het ontstaan van de Scheybeek Groep, waarvan hij directeur is, en hoe hij met het bedrijf Buko als hoofdsponsor bij voetbalclub Telstar is terecht gekomen. Scheybeek Groep is de naam van de holding met circa zes duizend werknemers.
Eind vorig jaar werd bekend dat BUKO hoofdsponsor zou worden van Witte Leeuwen vanaf 2021 tot en met het seizoen 2022-2023. De naam BUKO is inmiddels verbonden aan het stadion en het logo is te zien op de uit- en thuisshirts van het eerste elftal. Dick Burger, directeur van de Scheybeek Groep waar BUKO onder valt, is enthousiast over de samenwerking.
Op uitnodiging woonde Burger de laatste voetbalwedstrijd met publiek van Telstar bij. De sfeer beviel hem zo goed dat hij iets voor de club wilde doen. Hij kent Pieter de Waard, net als hij geboren in de jaren zestig in deze regio en beiden landelijk actief, goed. Voornamelijk werd Burger aangesproken door de aanpakmentaliteit van Telstar.
In bijgaand geluidsfragment spreekt Burger over de totstandkoming van de samenwerking. Het fragment was onderdeel van radioprogramma Home Alone. Dit live radioprogramma is elke dinsdag van 14:00 – 16:00 te volgen op de RTV Seaport radiozender 107.8 FM of rtvseaport.nl/live-radio.